Erasmus+ KA122 projektas Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000134165 „Įtraukusis ugdymas“

Mokymai Graikijoje
2023 m. spalio 26 – lapkričio 1 d.

Šeši gimnazijos mokytojai ir administracijos atstovai Graikijoje, Kretos saloje, Retimno mieste savaitę tobulino savo kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje. Šie mokymai yra gimnazijoje vykdomo Erasmus+ KA122 projekto dalis. Spalio 27 d. mokymai prasidėjo nuo paskaitos – diskusijos apie įtraukųjį ugdymą su Herakliono universiteto psichologijos profesoriumi Elias Kourkoutas. Profesorius pristatė Graikijos ugdymo įstaigų patirtį dirbant su įvairių ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. Visą dieną vyko įdomi ir įtraukianti diskusija apie Lietuvos ir
Graikijos patirtį įtraukiojo ugdymo srityje, diskutavome apie holistinį požiūrį į asmenybę ir ugdymą, įgijome žinių apie psichodramą kaip įtraukiojo ugdymo priemonę.

Neatsiejama Erasmus+ projektų dalis – ir krašto pažinimas. Tad spalio 28 d. projekto dalyviai, lydimi projekto partnerių atstovo Konstantinos Androulakis, vyko į legendinį hipių rojų – Matala miestelį salos pietuose. Pakeliui grožėjomės įspūdingais Psiloritis kalnais, stabtelėjome mažuose, autentiškuose kalnų kaimeliuose, atlikome partnerių pateiktas komandos formavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo užduotis.

Spalio 30 d. lektorius Konstantinos Flouris vedė seminarą apie komunikacijos svarbą švietime, ypač ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus. Projekto komanda taip pat praktiškai išbandė pasyvaus bei aktyvaus klausymo technikas, keturias pagrindines klausymo strategijas, atliko praktines užduotis.

Dar viena mokymų diena buvo labai intensyvi ir įdomi. Projekto dalyviai lankėsi 2-jame Retimno miesto licėjuje, kur bendravo bei dalinosi patirtimi su licėjaus mokytojų ir administracijos atstovų komanda, pristatė gimnaziją, Lietuvos švietimo sistemą. Ypatingas dėmesys buvo skirtas aptarti iššūkius, atsirandančius dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. Projekto dalyviai taip pat lankėsi matematikos bei graikų kalbos pamokose. Po pietų projekto dalyviai aplankė antrą pagal dydį Kretos miestą, senąją Kretos sostinę – Chaniją.

Mobilumo metu dalyviai patobulino kompetencijas ir įgūdžius, reikalingus įgyvendinti įtraukiojo ugdymo nuostatas gimnazijoje. Mokymų organizatoriai pateikė rekomendacijas tolesniam tobulėjimui įtraukiojo ugdymo srityje.

Apie projektą skaitykite plačiau...